BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, May 28, 2010

kawan

kawan....

apa fungsi kawan sebenarnya
sampai sekarang
aku masih belum lagi dapat jawapan
kata orang
kawan tu kawanlah
boleh gembira dan sedih sama-sama
ye ke...
ada lagi ke kawan macam tu
aku bukan nak prangsaka buruk
tapi skang ak tengok macam tu lah
time gembira , ada kat sebelah
tapi bile sedih, angkat kaki terus blah
kawan ke macam ni
aku akui
hidup manusia memang perlu ada kawan
lumrah hidup la katakan
kang nanti dicop tak normal
sebab takde kawan
tapi apa gunanya kawan
kalau kawan sendiri makan kawan
apa kes....
itu ke orang panggil kawan
tergamak lepaskan tangan
sewaktu kawan perlukan kawan
dibiarkan terkapai-kapai
keseorangan tanpa belas kasihan
kata kawan tapi kenapa lari
macam orang cakap
kawan tu bukan macam bola
mula-mula kejar,dah dapat sepak
kalau aku dapat kawan macam ni
aku dah tak sepak , terajang terus
tak guna kawan dengan orang macam ni
buang karen je...
jadi lepas ni kalau nak mulakan hubungan baru
jujurlah , jangan jadi hipokrit
yang penting dalam berkawan
jadilah diri sendiri, tak payah nak ikut-ikut orang
terimalah kawan seadanya
sepertimana dia menerima kita seadanya
walau apapun orang cakap pasal kawan
bagi ak,yang penting
seorang kawan akan sentiasa menghadiahkan
SENYUMAN kepada kawan-kawannya.

AZ =)

0 comments: