BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, December 31, 2010

selAMAt TahuN Baru 2011...

selamat tinggal 2010..selamat datang 2011..pejam celik pejam celik umur aku da brtambah lg 1 jadi 21 thn..x sangka kejap je mase berlalu mengingatkan aku dengan pelbagai memori yang ku pahat pada 2010...thn 2010 xde azam yang aku buat sbb ak tahu azam aku tu xkn tercapai punyerlah..makin lari jauh ade r hihihi..mcm2 jgk r kenangan mse 2010 ni..lengkap suka dukanya..gila2nyer...sedih pon ade...aik ade ke huhuhu..tp xpe r mnde tu sume pon da jd sejarah dlm idup ak dan x mngkn akan berulang lg sejarah tu so baek simpan erat2 dlm ingatan supaya dijadikn teladan...bile da msuk taon bru ak tgk kawan2 aku byk da buat azam bru..tp aku...emmm xde mknenye azam bru ni sbb nti ak pon x ikut azam tu hehehe...idup pakai gerak ati je hehe...pepun thn ni aku mengharapkan rezeki aku lebih murah brbanding thn lps dan kehidupan aku akan lbh diberkati oleh Maha Pencipta dan aku arap aku blh buang 1 sikap buruk aku ni...eeiii buruk giler sikap tu...arap2 thn ni trcapai le hasrat tu...Amin...well anyway to all my frens i wish u hepi new year 2011..

Wednesday, December 29, 2010

demi takdir itu

dan inilah takdirnya
keputusan yg amat berat buatku
untuk memilih diantara dua
yg amat bermakna dalam diriku

bagai diselubungi kegelapan
aku teraba-raba mencari arah
agar aku bisa keluar dari jalan
yg menyesakkan dada ini

perlukah aku bertahan
andai hidup bertemankan air mata
sesungguhnya itu bukan kehendakku
meminta kesedihan melingkari hidupku

gerhana yang melanda seluruh alam ini
mnjadikan bumi kelam sunyi tanpa cahaya
membiarkan aku bernafas dlm derita
membiarkan perasaan jadi sengsara

biarpun tiada tempat teduh
untuk aku berlindung dari kedukaan
pasti seluruh riwayat ini
akan bangkit berlari menuju takdirnya sendiri
tanpa ragu
terus gagah menongkah jalan hidup
demi keindahan masa depanku...

Tuesday, December 28, 2010

percutian kecil...


the contractor 4 construction of sand castle

my abah
href="http://2.bp.blogspot.com/_b_V1c2tJJNA/TRrDky9O_0I/AAAAAAAAAHY/LKxVzb6AoLM/s1600/DSC00653.JPG">
sand castle huhu


Wednesday, December 22, 2010

merayau lg hehe

arini lg skali ak pi merayau ngan kwn2 ak..tp bkn yg dlm gmbr ak post aritu tp ni kwn yg laen plak hihi.. x sempat nk amik gmbo sbb msing2 ade urusan..dh lame nk lepak2 ngan kwn yg laen ni..ad jgk kwn yg ak da x jmpe nk dkt 3 thn..bile jmpe td abih sume citer kuar..mmg enjoy walaupon sekejap..enjoy2 ad jgk perangai giler yg ak buat td..aku melarikan diri dr brtemu dgn sorang kwn yg baek sgt dgn ak..knape..ak pon x tau knape..sian kt die..jht btol ak kan..kpd kwn ak tu ak mintak maaf sgt2 sbb buat mcm tu kt die..ok r xleh sedih2..nti ilang mood gumbira huhu

Tuesday, December 21, 2010

my lovely hometown





Monday, December 20, 2010

xtvt mse cuti hehe





antara xtvt yg smpt dibuat hehe...love them

Sunday, December 19, 2010

peluang kedua

aku berjalan-jalan di ibu kota .Malam-malam kat sini cantik jugak aku sendiri je yang tak perasan. Nama je anak jati KL tp tentang k.l pon aku tak tau . penat berjalan aku singgah kejap kat Dtaran Merdeka. meriah jugak. dah lama aku tak keluar macam ni .kali terakhir aku keluar pun pada 3 tahun yang lepas .lepas tu aku dah tak keluar malam. takde mood. dah macam-macam cara kawan-kawan aku ajak keluar tapi ade je alasan aku beri.itula inilah tapi entah kenapa malam ni, terbukak pulak pintu hati aku nak keluar. aik macam ade rahsia je. memang ade rahsia pon. dulu pada 3 tahun yang lepas aku selalu lepak kat Dataran Merdeka, kalau tak kat situ aku lepak kat dataran Putrajaya. lepak pulak dengan awek aku. memang layan. tapi itu dulu la.lepas aku clash dengan dia, habit yang selalu aku buat tu terus aku tinggalkan. malas nak kenang kisah lalu. tapi kadang-kadang aku fikir bodohnye akuputus dengan die. ego la katakan. padahal hal tu kecik je. em bodoh betul aku. tak pasal-pasal dia lari ke luar negara. habis aku kene marah dengan famili aku...problem tu sebenarnye macam ni dia suruh aku bawak dia pergi berjumpa dengan famili aku tu je dan famili aku pon memang nak jumpa sangat dengan bakal menantunya tu tapi aku cakap bila-bila nanti pon boleh bawak jumpa dengan famili aku..ape yang menjadi punca dia marah tu adalah disebabkan salah aku sendiri yang berjanji akan bawak die berjumpa dengan famili aku tapi janji itu tak pernah aku kotakan..menyesal pon dah tak guna. tapi yang sebenarnye aku masih cintakan dia. rindunya aku kat die. menyesal betul. skang aku cume boleh berharap selepas ni aku boleh bertemu dengannya lagi. pastu nak minta maaf. skang ni famili aku ada syarat baru pulak, kalau aku tak dapat cari pengganti dia , mak aku nak kahwinkan aku dengan gadis pilihan dia. alamakkkk kes naya ni. lagipun kata mak aku, umur aku sesuai sangat kalau berumah tangga ni. alah aku baru 29 tahun bukan 39 tahun. aiseh mana aku nak cari time-time macam ni. kejam betl syarat famili aku ni. em kalaulah aku dapat jumpa dengan dia waktu ni.terus je aku lamar dia jadi bini aku. tu kalau dia setuju kalau tak....arghh malunye aku. tapi kalau die tolak pon bukan salah dia, tapi salah aku. dah putus senang-senang je nak terima balik, pastu nak kawen. gile ke ape. ah tapi takpe , belum cuba belum tahu. 'aduh' tiba-tiba aku dengar ade orang mengaduh. rupa-rupanya ade sorang awek ni jatuh kat depan aku, sebabnya aku pegi langgar die. MashaAllah rupe-rupenye aku berkhayal sampai aku tak sedar aku dah terlanggar seseorang. aku cepat-cepat minta maaf. aku tolong dia bangun. 'eh..shafik' aik mana die tahu nama aku ni. lepas aku kaku dalam 2-3 saat, barulah aku tersedar Sarah rupanya, bekas awek aku. lain benar dia kini. tiba-tiba aku dan die terdiam. mungkin teringat kisah lalu.sepintas aku terlihat ada cahaya lalu di hadapanku dan cahaya itu adalah bunga api. la tak teringat pulak aku malam ni malam Merdeka. patut la ade bunga api. langit k.l pada waktu itu terang-bnderang dan dataran ini meriah dilimpahi dengan cahaya bunga api itu. aku dan sarah masih disitu. setelah tamatnya persembahan bunga api, aku tidak berlengah untuk mendekatinya dan menyatakan hasrat murni ku ini, namun belum sempat aku meluahkannya, tiba-tiba dia didatangi oleh seorang lelaki. kacau daun betullah mamat ni..mesra betul mereka. adus terlepas aku..takde harapan aku malam ni..sedang aku meracau sorang diri..sarah memanggil aku, memperkenalkan aku dengan lelaki itu, haziq teman sekerja sarah.dia menjelaskan haziq merupakan kawan baiknya dan lelaki itu sudah pun bertunang. fuhh lega aku..aik tapi macam mana sarah tahu aku fikir tentang ni..musykil pulak time tu..magic ni..setelah lama berbual haziq meminta diri untuk pulang. aku yang tersipu-sipu malu bertanya kenapa dia memperkenalkan aku dengan haziq dan macam mana dia tahu yang aku......'macam la saya tak kenal awak'..aik macam tu je dia jawab. aku makin pening..sambungnya lagi 'ai takkan awak ni tak faham-faham lagi'..eh la rupe-rupenye dia masih cintakan aku lagi..yuhuuuu..gembiranya aku..nak je aku peluk dia time tu..tapi emm faham-faham jela hehe..aku minta maaf atas apa yang terjadi dan kali ini aku berjanji padanya yang aku takkan lepaskan dia lagi walau apa pun yang akan terjadi...

tamat....

Thursday, December 16, 2010

cinta

ak menemui cinta buat pertama kali
cinta itu sungguh indah buatku
macam2 perasaan yang ku rasa
segala-galanya bagaikan sebuah ceritera cinta

kehidupanku kini begitu terisi
dengan kahadirannya di sisi
memberi kebahagiaan dan keceriaan
yang telah lama ingin ku kecapi
bersama insan tersayang

setiap hari yang mendatang
aku melewatinya bersama-sama dengannya
biarpun dihalang dengan pelbagai rintangan
kami hadapinya dengan rela

kini biarpun lama menyulam cinta
kami akan terus bersama
berjanji akan tetap setia
sehingga ke hari bahagia

Wednesday, December 15, 2010

antara member yg amat ak syg



khas buat die...nor azlin hassan lim

sekitar kehidupan di uum




Thursday, December 9, 2010

Maafkan aku

Maafkan aku
atas tutur bicaraku
maafkan aku
atas tingkah lakuku
maafkan aku
atas kekasaranku
DAN...
maafkan aku
kerana tidak mampu
menahan diriku utk
menyayangi DIRIMU
"SAHABATKU"

puisi tanpa tajuk hehe

Keheningan petang,
membawa ak
ke dunia semalam,
mencipta kenangan
yg tak mungkin b'ulang

Angin m'bayu lembut
menyinggahi pipiku,
seakan tahu
bahawa aku sangat
RINDU padamu

Burung2 riang brterbangan
menyerikan pantai
di waktu petang
m'buatkan aku
terus terpaku
mengimbau kenangan lalu

Pohon kelapa melambai sayu
ditiup angin yang m'dayu
sesekali mengajak aku
untuk terus
berada di situ

Namun sayang
matahari tunduk untuk brlalu
menjadi petunjuk
ku harus pergi
m'bawa diri
sekali lagi m'bawa rindu
sehingga ke akhir hayatku