BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, June 23, 2011

pergi

berat hati ini
untuk melepaskan kau pergi
tetapi jika itu kemahuanmu
aku tidak menahan
apatah lagi menghalang
malah membiarkan kau melangkah
jauh dari hidupku

setiap detik yang berlalu
begitu menyesakkan dadaku
berharap ia akan berakhir
dengan sekelip mata
kerana aku tidak lagi mampu
bertahan
biarpun seketika

aku benar-benar kecewa
kecewa dengn cerita kita
tidak ku sangka ia akan tamat begini
setelah lama menyimpul janji
terpatri di sudut hati
yang jauh tersembunyi

selangkah kau pergi
seribu keperitan melingkari diri
seakan dihujani onak berduri
sehingga aku tidak berdaya lagi
untuk meneruskan pelayaran yang suci
aku akhirnya berhenti
seiring pengakhiran cerita ini
yang telah diakhiri dengan noktah yang pasti

apa lagi yang mampu ku lakukan
sekadar melihat bebunga berterbangan
selepas ia layu ditaman
yang pernah menjadi saksi ikatan dua insan

pergilah wahai kasih
dengan penuh rela
ku lepaskan ikatan ini
buat selamanya

0 comments: